Ruang berkongsi "cerita" dan "ilmu jahitan"

Hanya seciputt ilmu nak berkongsi..bukan proo dan bukan otai..bukan pula nak berlagak pandai..hanya sedikit perkongsian yang boleh manfaatkan bersama..

Jom Tengok!!

Tuesday, November 18, 2014

Me Buat Lawak Angkasa Raya...

Assalamualikumm...

Makcik timbul lagi ahahahaha..standart la kejap tenggelam kejap timbul..pehtu wak alasan...bzzzzz..kah kah kah.....orait....makcik mang suke wak lawak angkasa kan ahahaha...

Makcik ingat makcik da manopous dah kihkihkih...tetibe makcik terbersalin baru baru ni ( bule gitu terbesalin?..ahahaha ).....karang karang la makcik buke pekung di dada ...makcik nak tayang bebi makcik je dulu.....kihkihkih

ok makcik dah selamat melahirkan seorang putera ( puteraaaaa la lagik..aisssss )....sasaran tak menjadik apa nk buat kihkihkih....maka  bertambah lah sudah ahli team futsal makcik....pada 7 / 11 / 2014 bebaru ni....berat dia 3.58..tu diaaaa angkat nyawe makcik mengepush kan dia kuar..sampai mengigau ngigau makcik tido lepas bersalin tu ahhh....pobia skejap kan ahahahaha

jom ..meh berkenalan dgn ahli baru makcik ni ahhh...comey tak ...ekekekee






Tomeyyyy takkkk !!!...kah kah kah

Ehhhh mestilah tomey kan ahahahaha.....Alhamdulillah budak tomey ni kalis dari kuning....bacaan kuning dia 7.1 je wellpun makcik berdarah O+ ....ahhh ada petua dia tu kalau nk menuntut kene pm mokcik senyap senyap ..tak leh bagitau secara umum..nanti misi dgn pak doktor marah makcik ahahaha....

Setakat hari ni budak tomey ni tersangat lah baiknya tingkah dan lakunya....tak kuat melalak pun..dia cool je..malam dia main main sesorang dalam gelap yang samar2 romantik lampu malap....tak nagis pun...siang plak dia hebat membute..hohhhh puass makcik hogoh..xde nye dia nk layan makcik....tapi esok esok tak tau la kalau dia berubah pangai plak kan....

Nama budak tomey ni?.....adussss segan nak bagitau ahahaha...ni semua kijean bapak dia la...kasik nama anak berjele pangjang...lain dia diskas dengan kite lain plak dia taruk kat surat beranak tu...tapi tak pe laaa asal budak tomey ni sehat walafiat ya udah le kan ahahaha....nama dia ...nama diaaaa ....Muhammad Ross Iman Qayyum...haaaa amekkkk jenuh isi borang ni karang....masa diskas tak de Ross tu ...tapi balik dr buat surat beranak ada plak dia tambah Ross..kata dia karang senang nk maching dengan anak dara Che TA...wahahahahahaha.....senang nk suh g ngurat anak dara che ta....ada nama om puteh sket ahahahaha ( idung kembang mata sepet pun ada hati nk besan dgn che ta ni akakakakaka ......)

ok lah hari ni stakat tu dulu la makcik merapu....tengok bile la plak makcik nak timbul karang..kite sambung merapu bab pekung d dada plak ye ahahahhaha.....ok tatatata








Saturday, October 25, 2014

Selamat Tahun Baru

Assalamualaikumm...

Hari ni kita da buka buku baru untuk tahun baru hijrah...salam maal hijrah semua ye....lepas ni moga kita lebih ke depan lebih positif..lebih inovatif n lebih cemerlang.




Friday, October 17, 2014

Lengan kembung/loceng ujungnye getah cerut

Assalamualaikumm

Salam jumaat yang barakah....harap korang semua sihat belaka ye....skang ni bz skit duk depan koputer..tab..hp....dah mcm apa da lagak mokcik ni...ngalahkan orang bisneh juta juta.

Mokcik laa ni tengah sebok menuai anak benih getah buat bekalan nk bercuti tak lama je lagi ni...nnti dalm tempoh bercuti mokcik tinggal siram dan baja aje sambil pungut hasil kihkihkihkih....

korang kompius ye makcik nk cakap topik apa ni?...ahahahahaha..korang sabo ye ..tggu karang bile benih dah selamat di tanam makcik kabo lain ye..jangan isau karang mokcik ajak skali korang join okeh.....ok la skali n i mokcik nak share plak cara buat lengan macam tajuk post tu ahh kat sini...kalau kat fb tu dah ada...kat sini baru nak tempek....kihkihkih....ok layan ye...







1.sebelum tu buat pola lengan biasa awk dulu ye..lau tak geti boleh rujuk link bawah ni ...lepas tu uabh kepada pola lengan biasa awk kepada pola kat pic atas ni...








2.bulatan tu nak kabo ..sila la tukar tapak zip yoo...




3.tengok pic..bukak mata luas luas kihkihkih..aaaa mcm ni cara jahit dia



4.ekkk sebelum tu nk bgtau pjg getah ni awk ukur lilit lgn awk yg dekat tgh2 antara siku dan pergelangan tgn tu ahh..amek ukuran getah ngam ngam kat situ... 





5.lebar getah yg cun d guna pakai...cm ye bukan inci



7.mudahnye kan....







Monday, October 13, 2014

Als Leher Tampa Kain Gam..(Tshirt n Lycra )

Assalamualaikumm

Post lepas kite dah belajar cara nak buat leher daripada pola badan kan?...guna kain gam tu kan?..kan?...kali ni nak ajo plak cara nak buat leher yang tak pakai kain alas bergam tu plak...sesuai hanya kain t shirt...lycra sahaja ye..cotten wase wase sesuai jugak kot...ok jom kite mulakan ye...



Buat alas leher terlebih dahulu ye...potong secara biass..kelebaran ikut suke korang la..jgn le lebo sgt..




Pinkan pada leher baju..centerkan




ok..mula menjahit ye..ank panah kat pic tu nak bgtau..cs guna basi 0.5"




ok..bila da siap jahit...gunting basi tu..kecikkan lagi basi dari 0.5 tadi ke kot suke..asal x kene jahitan awk tadi okeh...




Snip ...terutama part selekoh selekoh ye...awas..jgn bagi kene jahitan plak...sipi sipi je tauu....




Jahit tindih dari atas..tengok pic dan fahamkan 



faham kah?.....faham ekkk..ekkkk..ekkkkkkk....kikikikiki



Jahit tepi als leher dan jahit tindih dr luar





like thiss kalau kite selak dia




Siap....