Tuesday, November 15, 2011

Malam Aneka Ragam

Assalamualaikum..

Hari minggu baru-baru ni cik sue telah menghadiri majlis malam aneka ragam yang di anjurkan oleh Tadika Matahari ( tempat anak ppuan cik sue sekolah heeee )..mang setiap tahun macam ni laaa ada malam aneka ragam untuk pelajar-pelajar cilik ni...best tengok macam-macam ragam heeee..da namanya malam aneka ragam yer tak ahahaha...tahun ni kira tahun last laa,tahun depan wawa da masuk darjah satu .Segala aktiviti menari akan di sekat ahahahaha..takmo da..da besar kan?.. heeee time tu belajar tutup aurat plak..insyaAllah..ok laaa jom kita layan gambo yang sempat cik sue snap...





wawa dan ank-anak jiran yang ikut join heee...









ni je laaa yerkk..kalau nak tengok lagi,sila laaa pergi kat fb cik sue...kat sana ada banyak sikit dari kat sini hehehehe...




Friday, November 11, 2011

Blog/web Sewing Tutorial



Assalamualikum...

Wah ahri ni date nyer cantik yer...ehehehehehe..rasa2 cik sue ramai ni akad nikah hari ni or mlm ni...kene pulak hari jumaat kan?..ok kepada yang di ijabkabulkan pada tarikh keramat ni cik sue doakan semoga kalian bahagia sepangjang usia yer dan di murahkan rezeki..

Dah lama cik sue tak buat n3 tutorial....cik sue mengalami sindrom mr "M" yang maha dasyat ahahahaha...malas yang terlampau-lampau...tak tau nak cakap apa dah..mang malas gile.Semoga sindrom ni cepat pergi huuuu cik sue pun rimas jugak sebenarnya ngn rasa malas yang amat2 ni...

Cuti sekolah dah tak lama lagi nak tiba,tinggal lagi seminggu je kan?...ehehehehehe..maka bermula la musim yang glamour..musim budak-budak lelaki bersunat dan musim kenduri kawenn...

Cuti sekolah tahun ni cik suami kata nak g cuti2 kat melaka je..huuuu ok laa tu lagik pulak dah lama tak jalan kat melaka kan...hermmmm...sebelum pergi melaka cik sue dan anak2 cam biasa laa balik bercuti ke trengganu heeee..jangan mare ahhhh..musim berjalan dah nak mula ehehehehe...

Ok laaa korang,ni ada sedikit blog/web tutorial jahitan nak di kongsi...cik sue dapat dari geng mesin jahit kat group fb ehehehehehe...korang layan lahhh...jenuhlah korang ahahaha....tatatattata











http://tipnut.com/category/crafts/ .. kat sini mcm2 tutorial ade..surf la..byk bangat



































BAG



















































classy pleated iridescent clutch





































FOR BABY










OTHERS

http://tipnut.com/sewing-caddy-patterns/  -Sewing Caddy & Thread Catcher

KIDS








LADY





SMOCKING















TIPS



Cloth diapers pattern






Thursday, November 10, 2011

Batukk...


Assalamualaikum...

Korang sehak?...cik sue skang tengah batuk dengan jaya nyer..sampai terkuncil di buatnyer..penat sangat huuu...bile dah batuk rede..rasa melugai pulak datang..pastu uwekkkkkk...huuuuu..seribu satu rasa dah ni..tak suka-tak suke huuuuuu....

Dah jumpa doktor..cam biasa la bawa balik ubat batuk jekk...lama sangat da tak di serang batuk yang hebat ni..masa zaman budak2 dulu..batuk tu mesti wajib setahun dua kali...ntah bile dia behenti huuuu sampai bebulan pun ada...cik sue tak heran laaa pasal atuk sebelah ayah cik sue ada batuk berdarah ( batuk kering )..mb cik sue ni baka dia la kot huuuuu....

Batuk!!!...cepat laaa kau beredar..da rasa cam nak putus tali perut ni bila batuk kuat2 huuuuuu....










Tuesday, November 8, 2011

Cuti Raye Hari Tuu..

Assalamualaikum...

Ewahhhh dah balik bercuti yer korang...alhamdulillah selamat sampai destinasi dan selamat pun balik semula bekerja yer..
Cik sue pun selamat semuanyer jugak...balik kluang hari tu lalu hway...jem tu ehehehe...jarang kalau balik kluang ikut jalan hway..selalu ikut jalan biasa je..ok laaa tak mau banyak cerita ..layan gambo je laaa...





Sebelum hari raya qurban hari tu sempat la jait ni..last2 minit heee...




Tak sempat nak basuh...nak pakai jugak huuuu...



hway yang jem heeeee..

tak habis2 ngan gaya tangan nyer tu...


Adam..

Ni apa kes ni...bawa keta sambil pangku anak..is2..kene bagi saman neh..jgn d biarkan hehehehe...


tengok laa gaya tangan dia tu..