Wednesday, November 14, 2012

Kurung Moden Nursing

Assalamualaikumm

Selamat hari depavali...heeee dorang raye korang pun cuti lah yerr?...standart lah tu ikikikiki.....ok lahhh cik sue jengah kejap sini nk bagitauu....bermula esok 15hb nov cik sue bercuti...balik trg daaaa...adik lelaki cs kawenn daaaa :-D...segala soklan sila tinggal kat komen..nnti cs balik kembali baru respon ok...segala pertanyaan tentang tempahan jahit sila sms kat hp...insyaAllah ada kedit tu terjawab la karang hihihihi-cuti sekolah ni kredit hp ku sentiasa lenyapp d kijekan ank2 huuuuu...sampai bile cuti?....tak pasti..tengok mood kikikiki..paling lambat cs balik jhr pada 25hb nov heeee..

kat kg cs tak leh online :-D..jangan mare ahhhh...ok lahhhh nk tayang jugak baju kastemer dr melaka..kastemer baru..hikhikhik..nk kasik tayang kat tuan baju la bagi dia nengok....








17 comments:

hunniefunnie said...

Assalamualaikum Cik Sue, nak tnye, mcm mne nk buat butang mcm tu?

HEMA said...

cantiknye...butang tu balut sendiri ke?

Cik Sue said...

butang2 tu cs pergi buat kt kdai jht hehehe korang bw kain balance bj korang jht tu ckp nk buat btg balut utk kaf..nnti ada saiz btgnyer korang plh la ok..st btg yg cs buat ni 30sen..biasa kdai yg jht bj ada buat ni..:-)

bada said...

assalamualaikum..cantiknya...ada tutorial membuatnye tak...saya 'org tua' baru blajar menjahit..hihi

Anonymous said...

salam.. cuff tu bpe inci yer?

Anonymous said...

Salam CS,

CS, bole tak nnt buat tutorial cara buat lengan kaf ni??? kalo bole nk mintak CS ajar cara yg paling mudah utk wat kaf sbb sy ni baru je blaja menjahit dan bole jahit skit2 je... harap sgt CS dpt wat tutorial cara wat kaf ye.. plsssssss..... tq. -Ezda-

ibu aina said...

assalamualaikum cheq sue...mcm mana nak buat lengan belon dr siku ke bwh tangan dan kain yg d gunakan tu ada 2 warna boleh cs beri tunjuk ajar...

Cik Sue said...

wsalam.. ibu aina dan yg lain heeee jwb skali harung la yerkk...cuff ni cs buat tgginyer 5.5"..nnti cs kumpul bahan buat tuto ni..sepatutnyer cs da boleh buat tuto ms jait bj ni..tp bj ni urgent sgt..sgt rushing huuu xsmpt sgt nk buat smbil snap2 gmbo n buat nota...insyaAllah cs buat ok...
ibu aina...bergantung kpd kecukupn kain yg ada..dr situ ibu aina boleh kreatifkn...lau nk buat kgn belon mcm ibu aina mksudkn tu ibu aina besarkn luas hujung lgn yg nk d smbung pd kaff..dn labuhkn sedikit pjgnyer...

bada said...

tq ciksue. sya dh potong kain tp belum tebuk leher. plan nk buat bj kurung nursing...nk try error dulu...hihi

Cik Sue said...

bada..cayok2 :-D

cik ani said...

Cik Su...curf yg tinggi mcm ni, ukurannya sama ke dari bawah hingga atas? atau kecik sikit kat bhgn pergelangan tangan tu? Selamat maju jaya yer cik su

Cik Sue said...

cik ani..cuf ni cs buat sama jek atas bawah...tggi kaf 5.5"..:-D

cik ani said...

cik sue, ci ani nak tanya lagi... kalau buat tangan curf kena ambil ukuran labuh lengan tu sampai takat mana? dah buat sekali tp bila pakai nak bengkokkan siku pun xbleh. ada tips nak ambik ukuran labuh lengan utk sambung dgn curf x? timakasih cik sue

Cik Sue said...

Cik ani...soklan yg bagus :-D..ok pangjang lgn maas wak pola tu cik ani ikut ukuran biasa...bila dah potong pola lgn tu kepada dua ( satu utk kaf dan satu utk bahagian ats ) semasa memotong kain bahagian pola lgn yg atas tu cik ani lebihkan 2.5 inci...0.5 tu basi utk jahitan 2 utk kelonggaran...0.5 boleh d ganti dgn basi yg biasa cik ani guna pun bolehh..:-D

cik ani said...

ooo... jadi potongan lengan kena lbh kan 2.5 inch ye..xkisahla untuk curf tinggi mana pun? betul ke pemahaman saya ni?

Cik Sue said...

aaa cik ani ehehehe kalau nak cantik gelembung..lebar tu kasik luas skit dari biasa..tambah dalam 2" ke luas dia bukan labuhnyer...yg tadik labuh kan aaaa jgn pening2 ehehehe

cik ani said...

tabik cikgu..time kasih.