Monday, January 31, 2011

Jom berjimat dan bergaya...

Assalamualaikum
Hai teman-teman sekalian,semoga kalian semuanya sihat-sihat hendaknyer yer.di salam entry yang lepas saya ada mengajak kawan-kawan semua buat baju bloause kan?..adakah anda sudah mempraktikkan sedikit ilmu yang saya kongsi tu?..ermm tak lagi ker?..ok takpe take your time k..sebenarnya nak buat baju ni kite nak kene betul-betul mendalami ilmu jahitan ni dengan pakarnyer dan saya bukanlah pakar sangat.Cukup la sekadar lepas dari membeli baju di kedai ehehehe.mahai tuuuu...baju bloaus yang biase-biase je dah dekat rm40.00 sehelai..tak masuk seluar yang nak dipadankan nanti.ermmm selagi kita boleh berjimat yer tak?..Kain nak buat baju bloause sekadar dua meter sudah mencukupi.Harga baru dalam lingkungan belasan ringgit untuk dua meter.Kalau buat sendiri kan jimat..untuk permulaan,belajar lah buat pakai kain baju kurung lama yang tidak mau di pakai lagi.Jangan di buang dik non oi,banyak gunanyer selain daripada korang buat kain kesat lantai ehehehe.Kain baju kurung tu boleh la di buat untuk bahagian badan baju bloause tu nanti.Bahagian badan baju kurung tu pulak boleh la di buat lengan untuk baju bloause tu.Bila dah pandai buat cantik-cantik,boleh la di praktikkan pula pada kain ela yang baru.Puas sangat-sangat rasanyer nanti tau...kalau boleh nak bagitau kat semua orang..ni la baju ku jahit sendiri muahahahaha..kalau boleh la saya kata tadi tu ehehehe.
Ok la setakat malam ini..itu saje dari saya,di lain entry saya bagi tip untuk mengambil ukuran di badan yer...tatata.


No comments: