Thursday, September 12, 2013

Memori Raya Tahun Nie..

Assalamualaikumm

hehehehe lama sungguh sungguh la saya tak update post kat sini...huuuu sibuk sesibuknyer..dari belum raye..lepas raye dah sambut hari merdeka pun..nk sambut bulan haji dah pun..aisssss kerja cs masih belum satle satle...kalau rezeki Allah nak kasik,jangan ngeluh kan?...ehehehehehe

Ingatkan lepas raya maka boleh la hoye hoyeee...tak de ke maknenyer huuuuu..leps raya ke3,orang da setat anto baju..haissss hairan la makcik ni...ekekekeke....ok lah jgn ngeluh..tadi dah kata ..rezeki Allah nak kasik..jangan lah ngeluh...nnti d tarik balik aaaa..baru padan mukeeee kan?...ehehehehehe

ok lah jom cik sue cerita nak kali ni..lama dah tak tak setory mory ekkk..asek dgn tuto aje kan..asek dengan baju je kan?...

Masa bulan ramadhan hari tu,cik sue d uji dengan pelbagai masalah ...aisssss semuanya berkaitan dengan jahitan...Allah nak uji cik sue kali ni...kalau ikut schedule asal cik sue..semua tempahan sepatutnya cik sue dapat satlekan minggu ke2 puasa...itu target cik sue setiap tahun lah...cik sue merangcang tapi ya di atas sana lagi sempurna perancangan nyer huuuu...

awal puasa adik lelaki cik sue yang duk kapar klang sane tetibe xcident...dengan lori wehhh...kopak tempurung kepala dia...sampa koma kawan tu...dia duk belakang driver aje ..tido..drivernyer meninggal dunia di tempat kejadian...bergegas la kami2 ni semua ke kl sana...nak pitam omak cs tengok anak dia tas katil ..kaku..berselerak wire kat kepala dan dada...alhamdulillah ,skang da ok...tapi masih mc...

Balik dari melawat adik tadi,cik sue dan suami plak dah demam,batuk dan selsema...termasuk lah bebi ayyen....bebi ayyen plak masuk sepital.....atoiiiiii....jangkitan kuman kat paru paru plak dahhhhhh...berkampung la lagik cs dengan si budak tecik tu kat wad...4 hari huuuuuu...

Masa duk wad tu...tengku sofia zarith datang melawat ..wad kanak2 lah..sebab tuanku mang selalu datang melawat sepital wad kanak2...( den baru tau aje pun ekekekeke )...aisss dapat le salam dgn tuanku...wangi sungguh laa..salam dgn cs sampai melekat bau kat tangan cs ahahahahaha...lembut dan baiknyer dia huuuuu..orangyer simple aje...ehh jgn tak tahu ..den dapat duet raya jugak akakakaka..dalam sampul raya ada rm50 hengget ekekekke dapat le bungkusan beskut dan yassin serta risalah mandi jenazah....kenangan duk wad denagn ayyen ekekekeke

lepaih tu den balik la bertungkus lumus siapkan baju kastemer..ya Allah tuhan aje yg tahu..kelam bin but semua ada..nak balik trg hari rabu pagi-pagi..kite raya khamis kan?...selasa malam den pergi bando kluang kejap....cari baju utk dr sdrik dan utk anak dara den huuuuuuuuuuuuuu...seb baik lah baju melayu semua dah siap jahit awal2...ehhh dapat pulak saiz cs dan ank sedodon....dah rezeki...balik umah teru sambung jahit sampai pagi hukhukhukhuk....sempat la siap sepasang pemplum..sepasang kurung moden dan selai jubah princess cut nursing...

Cs sedih sangat sebb ada baju kastemer cs yang tak sempat siap keseluruhan...yang hantar banyak-banyak cs siapkan sepasang dua dahulu...yang balance lepas raya cik sue hantar lain huuuu...sampaikan on the way balik terengganu cik sue terpaksa hantar by hand...tunggu kastemer tepi hihgway....pertama kali baut kije ni hukhukhuk...

Alhamdulillah semua dah selesai ...sekarang tinggal baju pengantin dan baju puak puan anak beranak pengantin yang banyak huuuuu...baju raya haji pun banyak jugak..cik sue sendirik pun adik akan melangsungkan perkahwinan pada bulan sebelas..pun baju sedodon cs jahitkan..mang tak menag tangan...

ok lah ..cs citer pangjang ekk..elek ahh cs bukan selalu cerita kan ahahahahaha..rasakan korang..baca sampai tetido wakakakaka..ok moh layan gambo jom




hari pertama....kene sedut gas...sejam tiga kali....


hari ke2...sejam sekali..





hari ke3...ahhh dia dah segar ..dah sihat...dah merayapppp....



hari ke4..dah di keluarkan wad serius...masuk la plak bilik wad biasa ekekekeke....




ni plak album raye...orang da ttp album den baru nak bukak ekekeke


wajah2 kesayangan hamba...ekekkekeke



ni aje yang beraya umah mak tahun ni...yang lain ,turn mertua ..tahun depan den turn johor la pulak kuhkuhkuh



anak2 dah besar ..semua carik bapak...kecik2 omak laa semua sekali buat huuu..mencikkk..majuk ahhh..









2 comments:

ita said...

Allahamdulillah kak rezeki Allah..doakn sy gak yer..xpe kak..ujian tu kn tnda Allah syg...bl lama lak hepi jer..still rasa kosong gak..rindu ngan ujian.rindu nk nangis...rasa cm tuhan x syg lak huhu..apa pun akk kna amik gak ms tuk merehat2 kn dr tu huhu...

Cik Sue said...

Alhamdulilalh ita..dapat menempuhi dugaan dengan jayanyer ekekekeke...