Friday, April 11, 2014

Cantum Lengan Melayu Style..

Assalamulaikumm

okehh..sebelum ni kita dah blajo cara buat pola kan..kali ni nak tunjuk cara cantum lak lah..ok jom...


lipat dua...tandakan tgh2 bahu dgn kapur pada lgn ye




dari dalam cantum dulu lgn tuh..ok utk pomule pola lgn melayu cs bg post lepas...masa gting cs pkai basi 0.75 dekat yg lurus tu..dekat yg serong bebukit tu pkai 0.5 basi masa potong...TAPI masa jahit cik sue jahit basi 1" ehehehehe.....ni sesuai untuk kotten lembut je kotten keras tak payah rasa..jahit ikut basi masa ptg tadi lah..lycra pun sama xyah....




dah cantum terbalikkan dari kepada luar




samakan tgh bahu badan dan tgh bahu lgn.pin kat situ...pinkan jugak ketiak baju dan ketiak lgn...



masukkan ke dalam badan baju...




ok mula jahit dari ketiak baju lah..pelan2 sambil  sekatakan kedua2 keruk lgn dan badan tu...




ni teropong ...ehehehehe ni dah siap jahit la ni....







4 comments:

Anonymous said...

Aslmkum cs bole tnjukkan cara nak bt tgn bishop... dan nak tnya keruk di bhgian lengan utk org saiz bsr sama ke dgn saiz "s" dan "m" cnth biasanya utk dptkan keruk tu kita turunkan 4"....utk saiz dan dada yg besar berapa ya spaya sipemakai rasa selesa dan sy tgk pola lengan cs tu sesuai ke utk digunakan cnthnya pd semua saiz...maaf ada intai2 kat cs punya nota2 tp x berani tnya lg...tk bnyk2 kalu bole tlg jwb...

kakayaya said...

cs memola atas kain je yer..
guaner gambo kalo kainnya lembut atau licin..

Surtima Yusof said...

Wsalam
Cik anom..insyaallah laubada kelapangan akn d usahakan ...

Cik kakayaya
Weh,.koten boleh la tjukntaring..kain lembiknsila la buat pola ahahahah

kakayaya said...

saya baca komen ciksu sambil pejam mata ( hakikat yg susag nak terima.. malassnya memolaaaaaaaaarrgghh!!