Tuesday, March 15, 2011

Buat Pola Leher Teluk Belanga

Assalamualaikum...salam sayang buat teman-teman satu hobian ku ehehehehe....Entry kali ni cik sue nak ajak kawan-kawan yang tak pandai buat leher baju kurung.Mula-mula kite baca doa terang hati dulu ehehehehe kasi cepat faham.ok laaa kawan-kawan sebelum mencuba cik sue sarankan baca da tenung dulu gambo yang cik sue bagi ni yer...biar faham dulu lepas tu test la dekat kertas surat kabo ke kad board ker mengikut keselesaan anda lahhh..

ok laa kawan-kawan cik sue minta maaf ler kerana tak dapat mempersembahkan gambar yang menarik...kamera cik sue,omak n pak mertua pinjam pegi makan angin kek kelantan ehehhehe..cik sue ada scanner jer...ok yer...ehehehe



  1. ambil kertas kadboard atau surat kabo...lipat dua.Garisan putus-putus tu cik sue bayangkan untuk bahagian sebelah lagi yer..kene lipat dua tauuu...nnti bile nk gunting saiz tak lari.
  2. A-B buat dalam 2cm
  3. A-C= 9cm
  4. B-C=AD  =7cm ini ukuran biasa yer kalau untuk orang gemuk kene tambah lagi laa..sama jugak dengan ukuran untuk A-C yer.
  5. Lakar kan seperti dalam gambar.Bila dah berpuas hati,boleh gunting dan buat di atas kain.
  6. Step seterusnyer anda kene baca kat entry Buat Leher Teluk Belanga yang cik sue buat pada Monday, February 7, 2011...
  7.  
ok la kawan-kawan semoga kawan-kawan semua tidak ada masalah yer...kalau tak faham boleh tinggal komen.Nanti-nanti cik sue jawab...ok laaa adiosss...




3 comments:

nyza tokyzika said...

cik sue,Buat Pola Leher Teluk Belanga ni xde gambar ker ? susahla nk refer kalo xde, xfahama...:(

Cik Sue said...

aissss..nak buat pola je kan?...ahhhh yg ada gambo pun ada awak je tak cari kikikiki...sila cari yer kat nota jahit tu..adaaaaa....

anajai said...

cik sue contoh yg di bg ni ukuran keliling leher brape yg ni.coz ukur lilit leher yg ana ukur kt ank 12".tp cara nk tebuk/keluasan lubang leher tu x reti nk kira.