Thursday, October 6, 2011

ABC Rock



Assalamualaikumm...

Semalam penat oiii pi merayap celah-celah kilang mencari kerja ehehehe tapi untuk adik lelaki cik sue...cik sue just jadik supir bawa kereta aje...Alhamdulillah dapat la jugak kerja...
Semalam tengah merayau-rayau tu ternampak laa ada orang jual air tepi jalan...teringat pulak ayyep suka sangat minum ABC rock yang jual kat pasar malam.
Pertama kali minum dulu ayyep sampai mogok tak nak makan sampai dua hari..caya tak?...cam tu laa ayyep kalau dia nak sesuatu dan tak dapat..dia tak akan  mau makan...puas di paksa...takkan dia buka mulut dia..sampai perut melenting kembung pun sanggup dia...
Suatu ketika dahulu...semasa masih tinggal kat taman mawar,adik lelaki cik sue telah menyuapkan ABC rock ni pada ayyep..tanpa pengetahuan cik sue...Nak di jadikan cerita esoknyer ayyep mahukan air tu lagi.dan cik sue tak tahu .Puas cik sue berteke teki..apa lah ayyep nak makan ni,semua makanan ciksue suap dia tak mahu buka mulut..Cik sue langsung tak tahu adik lelaki cik sue telah menyuap ABC rock pada ayyep semalamnyer...habis semua makanan kegemaranya yang tersenarai cik sue cuba bagi..tak mau nyer juga...lepas tu asyik menangis ajeeee...buntu da cik sue..sampai dua hari dia tak mau makan..sampai cik sue pulak yang meraung ketensenan dengan kerenah ayyep ni huuuuu...Akhirnyer tergerak hati cik sue nak bertanya...."ada sapa2 bagi makan ayyep ke "...adik cik sue mengatakan dia telah menyuap ABC rock yang di beli di pasar malam pada hari jumaat ( dua hari sudah berlalu )...aduuhhhh cik sue suh cik suami pergi laaa cari ABC rock kat mana2 pasar malam asalkan dapat ABC rock tu...
Bile dah suap....aduuuiiiiiiiiiiiiii dengan lahapnyer dia minum...tesen2..mana lah cik sue tau dia nak minum air tu...dia tak pandai cakap...( cik sue itik,ayyep ayam ...mana nak paham huuuu ) sampai sedawaa dia minum..lepas tu baru setat nak makan nestum dia..pening2...
Itulah pengalaman cik sue dengan kerenah ayyep dan ABC rock....sampai skang asek duk beli air tu jee....tapi tak selalu laa...karang kencing manis si ayyep karang ahahahahaha....



2 comments:

kakayaya said...

haha....ayyep ada kelas tau. kalau ayeep kata takmo jangan paksa2 ayep okay!.. he he

Cik Sue said...

yer la kak ya eheheheh ooo dah godam cik sue nyer blog yerk ehehehehe ok2 di persilakan baca tau...