Tuesday, October 4, 2011

Kain oh Kain


gambo pinjam ngn abang google
Assalamualaikum...
lama laaa cik sue tak citer2 kat n3 ehehehehe..oleh kerana pc cik sue lom di baik pulih dari penyakit cacing ( kene virus daaa ) dan memandangkan nak buat nota pun banyak perisian yang cik sue perlukan tak ade kat laptop cik suami ni jadi boleh le kali nak bukak citer2 ehehehehe...
Kali ni nak buka citer bab bukak kain,angkat kain atau seangkatan dengan maksudnyer tu...Minggu lepas asek duk cite bab selak kain dan angkat kain je dengan kawan baru cik sue kat email ehehehehe ( hang la matun sapa lagik  ) cite mungkin agak 18sx sikit kot..tapi sikit je ehehehe korang kan da besar pangjang boleh faham kot apa yang cik sue nak cerita ni ehehehehe...
Sebenarnya malu gak nak mengaku ni....cik sue sebenarnya tak reti pakai kain batik...huhhh matun mesti gelak guling2 nehhhh...bukan cik sue berlagak ke hape tapi mang cik sue tak reti pakai kain batik...kalau pakai jap je dapat bertahan...asek nak tertanggal aje..nak buat kije pun tak senang..bila da tua2 ni belajo la pakai tapi tak boleh jugaknyer...hermm cik sue ambil solution dengan memasang getah pinggang ehehehehe baru leee ok ...macam kain baju kurung masa zaman cik sue kecik2 dulu...kain susun tak de zip..pasang getah main sarung kat bawah je tak pun kot atas kepala ehehehehehe...
Sebenarnya ada pristiwa yang membuatkan cik sue tak berani pakai kain masa remaja2 dulu...masa cik sue darjah enam tak salah ( dah beso jugak kan )..ada kenduri kat umah nenek cik sue ( nenek sebelah ayah ) ..jadi semua sedara terdekat ( makcik dan anaknya la semua ) berkumpul umah tokwan ( panggilan ntok nenek belah ayah ) yang mak-mak sebok duk buat persiapan ntok kenduri esoknya..siang bawang laa,siang lada kering laaa..kami yang budak-budak ni di tugaskan bahagian sapu menyapu dan kemas mengemas..yang lelaki plak bahagian bawah umah...pada belah malamnyer plak semua pakat tido kat ruang  tamu...yang dak perempuan semua duk satu tempat..yang budak lelaki tempat lain plak..yang orang dewasa plak tempat lain plak..tapi semuanya kat ruang tamu tu laa...ruang tamu umah tokwan besooo...umah kampung dulu2 ehehehe...nak di jadikan cerita,cik sue tido sebelah sepupu perempuan cik sue yang sebaya la ngan cik sue umonyer...cik sue ni mang pakai kain baju kurung..sepupu cik sue tu pakai kain batik....tetibe tengah-tengah malam cik sue terjaga...mata terbuka luas tapi anggota badan tak gerak..korang paham kan hikhikhik...rasa cam aneh plak..korang tau apa jadik?..telapak tangan cik sue melekat kat  tuttttt sepupu cik sue yang tak pakai spender..kain batik dia da tertanggal!!!! ahahahahaha..adoyaaaa...cik sue cepat2 bangun pi bilik ayo..basuh tangan ngan sabun bagai..geli uuu..masa tu laaaa ahahahahahha..sampai laa ni sepupu cik sue tu tak tahu apa yg telah jadi malam tu...tak berani nak cerita kot dia malu nanti..cik sue tarik balik kain dia kasi tutup tuutttttt dia tu..huhhh assemmm baunyer ekekekeke...sedo-sedo pagi esok kecoh plak,sepupu cik sue yang lain plak jadi mangsa tengok kain sepupu tadi tertanggal lagik ahahahahaha...lepas tu cik sue jadi takut nak pakai kain batik di campur dengan mang tak pandai pakai pun ...

Kejadian lain lagik yang membuatkan cik sue ngeri nak pakai kain batik bile ia terjadi pada diri cik sue sendiri..dah besar dah dan remaja dah...tapi umo bape belas tak hinggat...masa tu cuti sekolah dan musim hujan lagik...kalau kat pantai timur masa dulu2 cuti sekolah kene time musim tengkujuh...rumah cik sue tepi pantai...satu hari suar trek cik sue dah tak de dahh..semua basah lom kering...pakai laaa kain batik...tapi pakai spender tau ahahahahahha ( ayat cover ) . Sekali terjaga tido,kain ke mana cik sue pun da kemana...aduuuuu malunyerrr...tak tahu la sapa yang tertengok semasa cik sue lena tido tu..yang pasti tak de sape-sape pun bagitau ahahahahahaha...cik sue cepat2 bangun carik kain....

Bila dah masuk menengah cik sue dah jarang dapat kesempatan dapat pakai kain.. tu yang jadi macam tu.Masa sekolah menengah cik sue dah duk kat asrama...sampai ting enam cik sue duk asrama...jadi kurang laaa lagik peluang nak serasi pakai kain...sekarang ni pun pakai time mengurut lepas bersalin je...dalam pantang pun pakai suar jugak..pening mertua cik sue dengan perangai cik sue ni ahahahaha....

ok laaa itu je nak cerita pun hehehehehe pi buat kije matun oiii...




2 comments:

kakayaya said...

baca citer ni tteriimbbau kenangan sembang bual dgn ciksu pasal selak kain... miahaha :))

Cik Sue said...

kakayaya..heeee banyok sggunh cita kite kan?...kikikiki