Monday, January 7, 2013

Cara Cantum Kekek,Pesak & Lengan

Assalamualikumm...

Salam pagi senin uols...monday blues?...moh layan tuto blues cik sue :-D....lama dah orang minta buatkan tuto ni....cs kan bz ngalahkan PM ekekekeke...ok kali ni sebab kan buat baju sekolah anak sendirik yang tak memerlukan kejo masa maka tertunailah hajat yang meminta tuto ni...ehehehe da lupe la sapa ...ok moh layannnn...

PERHATIAN....sebelum korang kemukakan sebarang soklan...korang pahamkan..perhatikan..betul2 apa yg cs tunjukan ni...awas lu ( akakakkaka )



A = nama dia kekek
B,C = nama dia pesak



























ok dah siap...sambung ngan lengan pulak...


Buat macam ni okehh....



ok dah siap...sama aje cara sambungnyer macam kita buat kat pesak tadi kan?...aaaaa yg sebelah lagi nyer bahagian lengan ni pun sama jugak macam yg gambar 4 dan 5....cs tak boleh tunjuk dah selebihnyer..pasal luperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr super duper nyer lupe nk snap gambar cara cantum lgn sampai selesai...tapi sama je ..lau korang dah buat nnti korang akan sendrik tau cemana nak cantum sampai selesai....

ok dahhh....rasa leh faham tak?....ingattt!!!! :-D fahamkan betul..belek sampai juling bijik mata ekekekekeke..tak paham jugak..baru carik cs....:-D....lalalalalalalala





8 comments:

KeCaNTiKaNMu TeRSeRLaH said...

slm cik sue..sy br nk blaja wt kurung moden..blh x bg tuto nyer

Cik Sue said...

wsalam....aduhh kan cs dah buat :-D...lau rajin terbalik nk selongkar,tengok kat tepi bawah iklan nufnang dgn label kat belah tepi kanan pun ada..tak yah selongkar pun :-D....

Ina77 said...

Assalamualaikum CS. Baik ati betul lah CS ni. Hari tu masa saya buat baju kurung sekolah anak...,tang tebuk leher tu, guna tuto CS. Wah! menjadi betul. Kalo sebelum ni dua tiga jam lah baru siap. Ikot teknik CS... tak sampai 1 jam dah siap. Saya ni pun baru belajar. Toceh... 10x

Cik Sue said...

wsalam ina..Alhamdulillah...ade bagi manfaat yer ehehehehe sama2 kita mudahkan kije yg rumit..dl cs sampai bab lehr je ...mood pun tuing2..spoil akakakaka...

cikmaz said...

Salam cik sue...nak tanya sikit kalau tak keberatan. hari tu saya beli kain pasang. nak wat kurung moden lah kononnya. saya rasa saya ikut ira kain menegak dah..tapi bila dah potong kain tak cukup panjang. tapi banyak berlebih kat sebelah kanan...saya salah faham ira tu ape ke? boleh tak cik sue tunjukkan camne nak tahu mana ira kain dan camne nak susun pola sebelum potong. tq cik sue...

KeCaNTiKaNMu TeRSeRLaH said...

heehhehehe,jgn marah cs..dh tgk tp sy rs gmbr pola xjelas sgt...huhuhuhu

Cik Sue said...

aloooo cs tak marah pun...mb kutataip tak sama ngn bunyik ahahaha akk ni genster terlebih apa nk buat ahahaha...awok klik tak kat gambo tu..kang nnti dia kuar la post dia..cer try..akk tak tahu nok kabo lagu mana lagik hehehe tp tuto mmg da ada dik :-D

Cik Sue said...

wsalam..cikmaz..utk bahagian baju ke atau utk bahagian kain?..lau kain betul dah tu..mb kain tu lerang kecik dan pemakai pulak tggi..kalau jadi kes macam ni kene sambung pinggang lah :-D..

biasa ira kain ni dia ikut meter kain...:-D...bukan lerang kain :-D..erkkk yer la rasa nyer da kompius plak cs ahahaha