Monday, April 11, 2011

Di kejar anjing

Assalamualaikum...dah seminggu lebih rasanyer cik sue tak update n3 post...uhuhuhuhuh bizi nyer mengalahkan bz seorang PM ahahaha...Seminggu yang lepas pada pagi ahad anak sulung cik sue "Terlanggar" kereta..ermmm tak ade la parah cederanyer tu,setakat calar balar je muka dia,bahu,peha dan kaki sebelah kiri.Semuanya gara-gara haiwan yang bernama "anjing".Pagi-pagi lagi anak cik sue tu pergi ke kedai naik basikal bersama anak jiran sebelah rumah ni.Entah macam mana semasa nak balik rumah sekumpulan angjing menyalak kat dia..anak cik sue ni gatai mulut ahahah pi menyalak jugak lawan salakan anjing tu..ermmmm budak-budak....Anjing tu apa lagi,kejar la dia...bukan seekor tapi ada dua tiga ekor jugak la anak cik sue cakap.Kerana takutkan anjing tu anak cik sue kayuh la basikal laju-laju sambil kepala di toleh ke belakang kot anjing dah nak dapat kaki dia...apo lagi tiba-tiba ada keta kat depan nak belok,tak sempat nak elak.Anak cik sue jadi superman la terbangyer tuu..Basikal terlanggar bumper depan dan muka anak cik sue melepek melekat kat cermin depan keta.uihhhhhh pecah cermin keta tuuu,bumper tercabut sebelah tu isssssshhh.Bila dah selesai segala urusan bawa g klinik,pi buat report polis pulak.Malamnyer pulak amoi yg bawa keta tadi datang melawat anak cik sue bawa anak dan suami dia sekali.Rupa-rupanyer anak dia satu sekolah dengan anak cik sue dekat sjk(c)masai...ehehehehe anak cik sue bersekolah keb jenis cina.Dorang sembang apa ntah(bhs cina) pastu gelak-gelak...cik sue jadi tunggul ahahahah.Bila dorang da balik baru cik sue interbiu anak cik sue pasal perbualan dorang.Ermmm nampak gayanyer topakso la my hubby bayo duit ganti rugi kerosakan keta amoi tadi ...ekekekke,dah le baru beli mesin jahit baru kat cik sue ehehehe sempena besday cik sue ler ekekekeke,,,kesian dia...Dalam metro pulak cik sue terbaca kisah budak kene gigit anjing sampai koyak telinganyer..berlaku pada hari yang sama pada hari anak cik sue kene kejo anjing tu.Agaknyer  hari tu adalah "hari anjing mengamuk" se dunia kot ehehehhe...Yang cik sue pelik ni ,apsal tak der dengar cerita anak orang cina kene gigit anjing sampai cedera ni...Dorang ni kalau cakap karang marah!! tak cakap karang..entah leee..nak jaga anjing tu jaga la betul-betul jangan sampai anak orang lain jadi mangsa yer tak?...malas cik sue nak bebel topik ni nanti hati cik sue sendiri panass...ehehehehehe..ok lah,sebaiknyer cik sue stop sekarang ahahaha karang melarat susah ada yang kene saman ahahahahhaha..."satu Malaysia"...ahahahahahaha...





2 comments:

kakayaya said...

phheww... debbor.. ingat abg kimi yg msuk paper tuh!!
watt 'saasspppeeekk' je ciksu ni.miahaha.. P

Cik Sue said...

lau masuk..glamer la sikit kikikiki