Thursday, May 17, 2012

Tengok Hasil Kije Jap..

Assalamualaikummm...

Hari ni santai jek tak mau bebel banyak2 heee...moh kita layan gambo yang sempat cik sue snap yerkk...harap2 tuan baju yang nengok kat blog ni jgn marah aiii tau hehehehehe..aiii tompang wak iklan sikit kikikikiki...ok layannnnn!!!!



Peasent untuk baby alfia


Kurung untuk baby alfia jugak




Kurung Nursing 


opss!! jgn salah faham yerk..nk tunjuk cara baju nursng d gunakan...



kurung nursing jugak..



Pasangan adik beradik hijau kepala itik..nice colour uuu




Peasent 



Butterfly Peasent




Baju melayu si Abang



Kurung moden cik kay ehehehe..jgn mara aaa kay kikikiki



Moden with lining..



Melayu teluk belanga



Melayu cekak musang ala-ala kemeja + raihan heeee...



Dahhh...ni masa den tgh rajin jadik kamera woman..den ni tgh malas yang amat...aissss adiosss...







7 comments:

kakayaya said...

kurung modaaannn cik kay tu dipadankan dgn kain cap apa kak... kain cap kipas lipas ya??. ..hmm santeekkkk.... dan lg satu berapa meter suma kain utk buat baju mak ngan anak ..4 meter cukup ke??.. rasanya tak kot?. kan??.

Cik Sue said...

kakayaya..
kurung moden cik kay tu di padankan dgn kain kembang payung...

untuk sepasang ngn anak..kene tgk anak beasr mana dan saiz emak besar man heee..

kalau mak jenis sihat sikit tu 4 mtr ntuk dr sdrik pun lom tntu cukup..paling tidak saiz mak biasa2 je pun sekadar 4 mtr..jadi kalau untuk anak yg setahun kebawah kene 4.5...

ita said...

wah..cantek2 nyer..ni y xsabo nak pndai jahit nie...bila la tu hehe...kalo peasant yg fesyen gtu ssuai x tuk org dewasa...teringin la pakai n nk try jahit..tp wat y lengan pjng la hehe

cik ani said...

Cik Sue oooo cik sue... pandai bebenor la cik sue menjahit ye... ajor la cik ani buat jubah... ukuran yg nak kene ambil dll... boleh pakai g mesjid. banyok pahalanye.

Cik Sue said...

ita..mekaseh..peasent pun boleh untuk dewasa..malah boleh d pelbagaikan lagik tuu..cik sue da letak nota utk peasent dewasa..nota pdf ada dan nota dari cik sue sdrik punnn ada..ita tgk kat page nota jahitan ok...

Cik Sue said...

cik ani wehh...mekaseh la cik sue cde la terer bebenor..nnti cik sue buatkan nota jubah yerkk..bukan tak nak letak sebelum ni cik ani wehh..tapi memangdangkan cik sue belum jumpa fmula khusus yg d guna pakai utk buat pola( lom menuntut ilmu secara khusus)..tapi kalau main hentam cara cik sue tu ado laa ehehehe...takut laa nnti tersalah bagi ilmu pulok karang huu..tapi tak pe laa cik ani da kata begitu akan cik sue usahakan ok..

ita said...

mekasih cik sue...;)