Wednesday, May 30, 2012

Cara Nak Halau Kelawar..Tulunnnn!!

Assalamualaikumm

Salam sayang..salam sejahtereee..salam satu mehsia..aaaa salam apa aje janji korang sihat dan ceria hari ni...pagi-pagi ni nak cerita sikit pasal tragedi yang berlaku kat cik sue semalam dan dua tiga hari lepas punyer malam..episod ni berlaku time malam jekk...siang tak de huuu...

Sepangjang hidup ni..pestime cik sue nak kene handle masalah dengan binatang yang bernama " kelawar" adik sedare mare "batman"...rimaih betul dengan binatang ni tauu...masa dolu-dolu bergaduh ngan cencurut masa kat umah sewa megah ria...ni duk kat kluang,gaduh plak ngan kelawar...aisssss masalah binatang betul la aku ni kan?..huuuuu....

Cik sue rasa-rasa laaa dorang tengah cari port nak buat sarang baru kot...nampak dorang wak penebangan akrobatik kat luar umah kat bahagian atap umah..ni sah la ni dalam siling umah ni...aissss kang apa kebende pulak laaa masalah nak di hadapi kalau dia dah bawak geng-geng pesawat dia wak markass kat atas siling tu...



Sedang asekkk aiii melayan fesebuk kat bilik jait..tetibe anak-anak cik sue teriak macam kene kejo hantu..semua pakat peluk aiii...apo ko bondo aihhh ....bila cik sua kuar nk check..opocot mak kauuu!!!..ada binatang terbang warna hitam..sipi-sipi lagik nak kene kepala cik sue..melepek dia landing kat atas lantai..buat pendaratan kecemasan..seb baik dia tak mendarat atas kepala aiii..lau takk...mau aiiiii koma sebulan ni karang...

jenuh amek penyapu dan tudung saji ngkoo...main kuis2..takut makk kalau dia nk terbang lagik...rupanya dia mang tak bule nampak wehh.. pasal tu laaa dia tak leh kuar pasal dalam umah terang bederang...lorr haiii...siannyer kat ngko...aiii ni kan berhati mulia kikikikiki aiiii bagi jalan kat dia suh dia kuar...akernya dia berjaya di usir...pastu tak lama aihhhhhh datang lagik dua tiga ekor member dia ke..dia ker..da sama kaler mana den nak kenal kan..aduiii laaaaa..sudah nyer ..lantak la koranggg aihh nk buat latihan akrobatik kat dalam umah aii tanpa lesen sesuki hati
pun..sila-sila...

Semalam masuk hari ke3 laaaa...dorang ni macam da lemak ni..karang ada aku tangkap..kumpul ..pastu masak lemak cili api ke..asam pedas ke...

Korang tahu tak cemane nak satle masalah cik sue ni?....kalau korang tahu batman duk kat mana bagitau la dia..suh datang pungut member2 dia ni...ana suda fenning laaaa...






3 comments:

kakayaya said...

mencabar! sungguh2 mencabar .saya rela pengsan dulu dr menguis kelawar yg dah koma... huhuhuhu

cik ani said...

cik sue oiii...mcm2 la ye. tp nak bg petua tu idak ler. cuma jgn di bior nanti dah berumah tangga susah dgn baunye yg mmg boleh buat org pengsan.

Cik Sue said...

tu laa cik ani oii..hati den ni dah mula gusar...lau senang la nk halau dia aduiii..lau la dia leh paham cakap cik sue ni ...skang senjata da ada da beli belerang tapi org nk buat plak tggu ada masa..aisss lau bule wak sdrik kan tak yah nak harapkan org huuu