Wednesday, September 12, 2012

Saje-Saje Merepek...

Assalamualaikummm..

Sepuluh hari terakhir ramadhan orang lain sebok duk tunggu malam lailatul qada..cik sue plak sibuk berjaga malam nak jahit baju raya sedondon sdrik munyer..Bila di pikirkan rasa bersalah pada diri sendri,dah la dalam pantang..pulak tu entah nape ntah hormon kat badan ni..dalam pantang nk last2 da tu piriod datang suka suka AKA main main...pada kebiasaanya lepas bersalin darah nifas ada minggu pertama selepas bersalin jek pastu kering sampai laaa beebi dah berusia setahun lebey...baru lah piriod pertama datang...kali ni lain pulak.agaknyer dah tuwekkk kot kata org jawa ahahahaha...

Lepas raya pulun pulak baju tempahan sambil berperang dengan beebi yang tak mahu tido dan asek nk kene pangku aje...loteh den...sudahnyer poknyer belikan buai yg ada motor..main henjut 24jam kikikikiki..logo den rase sebentar...aiiiiihhh sebentar aje dongg!! dia buat pangai mengamuk dalam buai pulak selagi tak angkat dia keluar wellpun buai tu henjut 24jam..ayoooo manyak fining looo...dek kerana nak siapkan tempahan aissss terpaksa lah ku bekorban huwahuwahuwa siang hari sepenuh masa jadik supir( amek ank2 sek ) jadik tukang masak dan suri rumah la senang citer...pukui 9 mlm cik su edah habis tenaga..batery dah vip habis..longlai..pangtang taruk bantal sampai dekat kaabah sana ku dapat pergi dalam mimpi ehhehehe...pukul 3pagi dunia jahit cik sue bermula.. di kala org lain nyenyak ku gagahkan diri bukak mata ngadap mesin jahit..samapi ke siang hari sambung tugas sebagai suri rumah pulak..begitu lah seadanya jadual ciksue sekarang...kalau online fb pun main tekan2 kat hp jek..dulu malas nk layan fb kat hp..tecikkkk..tak puehh..tapi skang dgn hp je la layan fb..tak mampu dgn pc lagik...xde masa nak spent masa macam dolu dolu lagik...time tengah layan karenah ank2 je leh sambil sambar hp huwahuwahuwa...

ok lahhhh korang da tahu kan situasi cik sue..maka liatlah cik su enak buat tuto..sebenarnya banyak snap gambo nk buat tuto..tapi tu la tak mampu..tak gagoh lagik..tggu la ( asek alasan sama jek ahahaha )..

ok meh layan baju raya aiii....( sebenarnya nk mengarang lagik tapi dah fenin tahan ngantuk ni ahhh )..




ni asalnyer kain sari pemberian kak ipo yg balik kursus kat india...cik sue buatkan kurung nursing mulanya nak buat kebarung..memandangkan kainyer kalau d gunting berbulu gileee...plak tu keraih nyer tak dak alun...tak cantik plak..tu yg ubah pikiran tu....ada plak balance lagik.cik sue buatkan kain lipat batik utk ank dara yg seorang...


ewahhh tegakk je model ni...




ni baju sayeeee!!! ehehehe 


memandangkan nak dara ni tak dapat baju,dapat kain je..beli le kain plain then buat baju sendondon plak ahahaha..tu la untungnyr buat lipat batik kikikiki dapat jugak padankan dgn blause plaint selain pasangan asalnyer bj kurung tu hihihihi...


ehhh..gambo ni tak der kene mengene dgn baju yer hihihihi..nk kabo ni beebii rayyen lepas majlis cukur rambut....esok paginyer cik sue botakkan kepala dia hihihihi




botakk sudaaa...heeeeeee


ok laaa tu la saje merapu merapan cik sue...tenQ sudi scrol sampai bawah ehehehe..tatatatata







4 comments:

siti kamariah said...

samalah kte cik sue,mana nak mjht,mana jd supir pd anak,mana jd baby sitter.tp bagus gak pakai buai tu ,sbb baby sy pun cam tu gak( pakai buai karen ).Asyik berbuai aje.......hm bahagia nye dia.

Cik Sue said...

siti kamariah...

kan???...semua bende kite buat kan..lepas tu ada org tanyer lagik saya apa rahsia jadik slim..ahahahaa tak der rahsia...nak mengembang pun tak sempat..jadual padat..kikikiki

Mak MeLo collection said...

akak suka baju raya akak..tu baju kurung style ape ek..ajar le sikit..berkenan

Cik Sue said...

Mak lelo..ntah la nama specifik dia apa..cs tgk kat kedai baju..cs main hentam buat..jadikkkk :-D kikikiki..nnti le cs buat ntok mak lilo nah..