Tuesday, December 3, 2013

Tapak Zip Sorok Dan Tapak Zip Biasa Bersatu

Assalamualaikumm

Kali ni nak bebel pasal zip sorok....ehhh apsal la kowang takut sangat dengan zip sorok tu ekkk...ekekekeke...seram sangat ke akakaka...aiss makcik ni bukan apa..da dekat bepuluh datang kat cik sue..pasal takut sagt nk pasang zip sorok ni..susah la..payah yg teramat payah la....
weeiiiiii...zip sorok tak makan org weiiii ekekeke...

kowang ni mang da sematkan kat kepala dulu yg nak pasang zip sorok ni susah gile gaban kan?....aisss jgn macam tu..kena cuba...tak leh macam tu okeh....kowang ni kan sama mcm ank lelaki sulung cik sue masa nak sunat dulu....dari dajah tiga suh sunat....takut..takut..takut....sampai dajah enam,ngko takut ke ngko seram ke...x pedulik...kene sunat tahun tu jugak...dah banyak masa bagi nk suh berani sunat....
sampai mlm sebelum sunat tu tak tido dia..bertapa ngeri nyer dia nak sunat.....Apabila dah selesai sunat....huk alahhhhh ..sakit mcm geget semut je bu?..eeeee wase nk pelankong je dak tu ahahahaha....

ok dah bebel plak pepagi ni kan...pada yg rase takut nak pasang zip sorok...korang tak yah lah tanamkan rase takut dan tak yakin korang tu..mulai hari ni pi kedai beli tapak zip sembunyik satu..bukan mahal sagt pun...wase tak sampai rm6 pun satu....tapak zip biasa wase semua da ada kan?...ini cara cik sue pasang zip sorok yer....cik sue share...demi utk penakut yang tegar ekekekeke






1.Memula...pasang tapak zip sorok pada tempat tapak tu...zip sorok plak awak penitikan dulu,nak elak dari bergentel kedian hari...boleh je tak penitikan asal kowang xpert masa jahit nnti jgn tarik..gentel nnti mcm ular kene palu aihh....ok jahit le apa lai tggu...kihkihkihkih




2.Jahit sampai bawah zip...sampai tapak zip tak leh pergi lagik dah...ahhh stop sampai situ je...




3.ok naikkan kepala zip tadi ke atas..test tengok zip bley jalan tak..kadang kalau rapat sangat dia tersangkut...kepala zip tak leh lalu ..kene tetas la dan pasang semula...




4.ok tengok cara cik sue jadikan kepala zip tadi sebagai panduan dari tersalah letak rill zip tu...pinkan 




5




6.Mula menjahit....lupe nak bagi tips...masa jahit tu...uka sikit rill zip tu ahh...nak elak dari terjahit rill...




7.ok jahit sampai bawah...sampai dah tak boleh pergi lagik..stop situ




8.naikkan kepala zip...tengok lagik ada tersangkut tak..kalau sangkut..buka semula...memula je kije buke2 balik ni...kang korang dah xpert..xdenyerr...




9.Ok tukar tapak zip sorok tadi dgn tapak zip biasa..




10.ok gayakan zip mengiring macam cik sue tunjukkan tu




11. buat permulaan ..tanda la dgn kapur dekat last jahitan tadi...




12.




13.Ok mulakan jahitan baru dengan tapak zip biasa tadi




14.jahit je terus sampai bawah baju..ok dah satle dah...




tengok....bukansusah sangat pun....korang takut apa ntah ekekekeke




kat bawah tu tak der kes berlobang...ramai org berlubang kat situ..kan?...



ok dah siap dah.....tak susah pun..jagan tanamkan sikap dgr kata org susah bagai nk rakkk....kn ambil tahu dulu..cuba dulu okeh...ok dengan kata akhir saya pakai ayat produck D herb iklan saympu tu....

apa lagi tunggu...CEPAT PERGI BELIIIIIIII !!!!....ekekeke beli tapak zip sorok laaaaa...


4 comments:

Herni Hakimi said...

assalamualaikum...saya suka tutorial dari cs, senang difahami... :)

Anonymous said...

teima kasih cik sue; bagi tau cara nak selesaikan masalah berlubang kat bawah zip sorok.. selama nim, saya sudahkan lubang tu ngan jahit tangan je...terima kasih banyak2..ct, trg

sitikhairunnisa ahassan said...

Terima kasih cik sue, sy dah pandai pasang zip sorok,lepas cik sue tunjuk cara

Miss_Emyza said...

Alhamdulillah.. Terima Kasih perkongsiaan ILMU