Tuesday, June 21, 2011

Layanan Sesetengah Peniaga Melayu

Assalamualaikum...
Hari ni nyer n3 cik sue nak cerita pasal tokey kedai orang melayu melayan pelanggannyer hehehehe..cik sue la tu pelanggan nyer tuu..Cik sue nak beli tarmos air panas,pasal tarmos cik sue pecah...kene ganti baru la dah nak balik johor kan.Nanti ayyepp nak makan cemaner nak bancuh nestumnyer plak..ermmm dengan berat hati cik sue start enjin keta pi cari kat kedai...kedai terdekat tak der tarmoss..ermmm pergi kedai depan sikit dari kedai pertama ni...tak der jugakkk...setat lagi enjin keta..malassssnyerrr...jumpa satu kedai jimat betul-betul tepi klinik rahim,razali&.....(tak hingat hehehe) berhampiran bank simpanan nasional,pulak tu betul-betul tepi simpang empat kat wakaf tengah tu dekat trafiq light...kalau berhenti kedai tu jenuh cik sue nak kene lalu jalan bawah kot pantai...ermmm berhenti je la kedai tuu....
Masuk je kedai tu...ada akak dan sorang budak lelaki kat kaunter betul-betul tepi pintu masuk kedai.Cik sue masuk laaa ushaaa...cari tarmosss...ler macam tak der jugak aje...cik sue pergi kat kaunter nak tanyer akak tu.." ade tarmohh dok?.."(hehehehe bahasa ibunda aku ) . Akak tu pandang aku sekali pastu paling lagik muka dia kat tv kecik atas meja kaunter (tengok cite genster ) tangan dia tunjuk ke satu arah sambil cakap " ambekk kusi keceqq tu"..cik sue terpinga-pinga sambil pandang kusi keceqqq tuu.." nok wak nape?"..
akak tu kata lagi ..."hoo pangjakk ahh kelihh diri mu nok hok aner"..wauuuuuuu terkejut cik sue " doh kak aner  nok pangjakk ni?"...akak tu da macam nak bekeng skit suara dia ahahahaha sambil berkate " pangjjakk ah tu hoo nok hok ganner..situ..sittu.."sambil juih bibir ke satu arahh....awohhh naik laa daroh cik sue ahahahaha..ambil le cik sue amek kusi keceqqqq tu panjat,buke sute-sute tarmos yang kat dalam kotak kat rak bahagian atas sekali...dalam hatiiii cik sue " awohhhh mollekk..wase natang berrok ngoh "...ahahahahahahahaha dalam hati jeeee...lame tak pakai ayat ni ahahaha...dah tu pergi le bawa kat meja kaunter tadi...akak dan anak dia asekkkk tengok cite ganster..cik sue suh kire..akak tu sambil tekan-tekan mesin kire " dua belahh ria kak ehh "dan cik sue bayo (dalam hati lagi:cehhh nampok beno perasan..aku lagi mude lerrr dari dia huhhhhh)..ada balance....akak tu letak cegitu jer sambil muka hadap cite tadi...eeeeeeeeee wase nate berrok ngoh ( dalam hati lagi ahahahahaha..)..cik sue blahhh dan tobat pas ni takkan ku jejak kaki kat kedai ni lagik ahahahahaha...

ok lerrrr abesss dah cite..meh kite tengok gambo plak...setat rabu lalu sampai semalam siap le jahit 13 pasang baju customer hehehehe...ni je yang rajin nak snap..yang da last-last..so lepas ni guntinggg time!!!!...hehehehe ok layannnnn...
Kurung Pahang Kain Susun









Kurung Biasa Kain Susun




Jubah Leher Teluk Belanga








5 comments:

Cik Sue said...

besau benarrr leher jubah tu ekkk hehehehe..tu di request oleh tuanyer..dia bersaiz adibah noor dan pesakit kencing manis yg kene dignosis selang sehari...sian plak Mizz nina cik sue..terpaksa meng gayakan jubah yang besau tuu hehehehe..pasni cik sue nak cari mizz nina yg bersaiz besau le satu..mane ada jual ekkk?...ermmm..

peace said...

salam. nak lukis paten jubah yg simple ni mcm mana ya? mcm blaus tu ke, pastu buat labuh sampai kaki? heheh.
tq.

Cik Sue said...

wsalam...cik sue buat sama je cam ukuran bloause..cumanya dari garisan dada terus je amek garisan punggung..garisan pinggang cik sue tak mek..dari garisan dada terus lalu garisan punggung dan garisan labuh jubah...itu jubah ntok yg simple laa..kalau nk buat yg moden skit amek laa garisan pggang dan buat dat belakang..selamat berjaya

peace said...

tqvm

Cik Sue said...

sama2..