Wednesday, May 11, 2011

Cik Sue Tak Tenteram Nih!!

Assalamualaikum...cik sue tak dapat nak tido laa...siang tadi , ada beberapa hal telah berlaku depan mata cik sue.Cik sue ni bukan apa,jenis kurang terdedah skit dengan situasi orang bergaduh dan maki hamun...kalau berlaku depan mata pun kat dalam tb je lahh.Hari ni adengan bergaduh dan memaki hamun berlaku depan mata...ishhhhhh naik takut jugak le hati nulari cik sue di buatnyer.Setiap khamis,cik sue kene pi angkut anak cik sue kat sekolah.Pasai setiap hari ini,kecuali ada peperiksaan anak cik sue ada xtra class kat sekolah..So tadi,lepas berhenti jahit langsir omak cik sue pi la berkemas nak berangkat sementara menunggu anak ponpuan cik sue sampai umah ( naik bas sekolah )..dalam tengah panaskan enjin keta kat depan umah tu..tetibe orang depan umah bergaduh ngn anak dia ke...sedare dia ker..ntah ler cik sue tak kenai sangat pownn..cik sue ni nak masuk tiga bulan dah pindah umah ni..belum kenai betoi-betoi lagik ngan jiran sini.Bukan salah cik sue hikhikhik..dorang tu main tutup-tutup pintu ahahaha.Orangnyer dah tua laaa..amboi siap maki hamun segala bagai lagik..Ermmmm....Cik sue buat-buat tak nampak dan tak dengar ( jadik halimunan jap).Sampai kat sekolah anak cik sue,abang kimi dah muncung cam cencurut..uhuhuhuh..marah le cik sue dah lambat.On the way balik umah,dekat sempang nak masuk kg teluk jawa ( korang buat kenal jerk dah ) tetiba..kebabommmm....xcident depan keta cik sue...arkhhhhhhhh!!! cik sue menjerit sekuat hati kat dalam keta tuh...tapi bukan cik sue yang xcident...Van dengan motor.Dorang dari simpan yang cik sue nak masuk...van tu yang salah!!! kite bako van dia ..kite bakooo!!!....van tu duk sebelah kiri motor tuh...motor nak pi terus van nak masuk simpang kanan..mula2 motor tu duk depan sikit dari van..tetapi tetibe van tu pi potong depan motor masuk simpang kanan...dah motor tu terlanggar la van tu...tercampakkk la abang yg bawa mtr tu ngn anak ponpuan dia...Cik sue dah panik serabai dah..tangan dan kaki tetibe ketaqq...xbley bawak keta daaaa...cik sue parking tepi jalan.Niat di hati nak tolong tapi takkan nak tinggal anak kat dalam keta plak..cik sue tengok dari cermin depan je laaa....ada laaa keta-keta lain berhenti tolong.Semoga abang tu selamat hendaknyer..abang bawa mtr tu dan anak pepuannyer tu tak pakai helmet...cik sue nampak dak pempuan tuh bangun pi dekat ayah dia kot lelaki tu...cik sue tak dapat menahan sebak...lelaki tu tak bangkit-bangkit..pengsan kot.Bila dah redee ketaq cik sue ni,baru start enjin dan balik huhuhuhuhu....tetapi sampai laaa ni hati cik sue tak nak tenterammm...duk pikir,apa dah jadi ngan abang motor tu...selamat ker dia?..Semoga selamat lah yerkk...luka tak per la,asalkan selamat udah ler...Aminnnnn..korang doakan jugak ntuk abang tu yerkkk...dia pi amek anak dia sekolah tu tadi...rasa cik sue umah dia dekat-dekat situ aje...ok lah korangggg..bile ntah hati cik sue nak tenteram nih..huhuhuhu..tatatatatata n selamat tido.

2 comments:

Ayie said...

sis.. mata berpinar nak membaca entry nh.. hahaha.. ^^

Cik Sue said...

hikhikhik..nape erkkk..yo lah sekolah tak tinggi tak geti buat karangan hikhikhik...toce meminarkan mata ayie ahahahaha...